Seznam.cz chystá pro uživatele svých e-mailových schránek novinku – praktický přehled online nákupů. Díky němu budou mít pohodlně na očích, kdy čekat kurýra nebo kam si zajít vyzvednout doručenou zásilku.
Stačí do transakčních e-mailů přidat strukturovaná data a najdou zde i váš obchod. Zviditelněte svou značku a zpříjemněte život svým zákazníkům. Snáz k vám pak najdou cestu zpátky.
Vaše logo a název obchodu jsou viditelné u každé objednávky. Tím posilujete důvěru zákazníka ve vaši značku a zvyšujete jeho angažovanost.
Strukturovaná data usnadňují klasifikaci zpráv, takže vaše transakční zprávy neskončí v Hromadné poště.
Jedním kliknutím se zákazník dostane z přehledu objednávek na detail nákupu ve vašem e-shopu. Kdykoli se tak může vrátit a nákup zopakovat nebo si prohlédnout další produkty.
Z přehledu objednávek jsou snadno dostupné i související e-mailové zprávy. Zákazník tak snadno najde fakturu nebo kontakt na vaši zákaznickou linku.
Logo i další informace o vašem e-shopu jsou zobrazeny zcela bezplatně. Stačí přidat správná data do všech transakčních e-mailů, které se týkají objednávek.
Registrace ani schvalování se neprovádí. Pokud budou vaše e-maily týkající se objednávek obsahovat strukturovaná data ve správné podobě, po nasazení funkce se automaticky začnou zpracovávat do přehledu objednávek. Přidání strukturovaných dat je tedy možné provést kdykoli, před nebo po nasazení funkce do provozu. Chcete-li si otestovat správnost datových struktur s předstihem, kontaktujte nás na adrese dotazy@schema.seznam.cz.
Ano, vaši zákazníci budou nadále dostávat vaše e-maily tak, jak jsou zvyklí, a mohou s nimi pracovat stejně jako dosud. Strukturovaná data pro přehled objednávek jsou získávána z metadat příchozích e-mailů, samotné zprávy ale nejsou touto funkcí nijak ovlivněny.
V budoucnu bychom přehled objednávek rádi přinesli také do mobilní aplikace a na hlavní stránku Seznam.cz. K objednávkám se chceme naučit zpracovávat také další typy schémat jako jsou vstupenky, jízdenky nebo slevové kupony.
Email.cz nově pracuje s formátem strukturovaných dat podle standardu schema.org pro rozpoznání objednávek a jejich aktualizaci. Když do schránky dorazí e-mail, který obsahuje požadované parametry, zobrazí se u zákazníka v přehledu objednávek.
Stačí upravit HTML MIME část vašich e-mailů pomocí JSON-LD nebo Microdat a zákazníkům tak zpříjemnit jejich nákupní zkušenost. Návod k implementaci najdete na: schema.seznam.cz/objednavky/dokumentace.